Amanda

DANS
Hann se slutet på ett tv program i lördags så kollade på hela idag.

Från dansgruppen Bounce uppträdande i Globen, The Last Bounce. Deras sista uppträdande som grupp och så in i h*lvete förbannad att jag missade dem.

Showen fyllde Globen 5 gånger och hade 100 gäst artister och va fantastisk helt enkelt! Hela showen va inte med i programmet och jag hoppas någon gång får de hela showen:)

Alla de olika numren och rörelserna de gör! wow!

kolla 39.42 för nåt lite annorlunda och jätte coolt.

kolla 43.07 och speciellt den kortaste och mörkaste av dem, han trotsar fysik lagarna!

Programmet på svtplay!! TRYCK!



Får de att krypa i kroppen på mig, vill dansa! Jag älskar att dansa men gör de inte särskilt mycket och har aldrig gått någon kurs en längre tid. Men med musik så formar kroppen sig själv. Sitter jag och lyssnar på musik ser jag en rörelser eller en form för varje takt, sitter jag inte still... ja då formar jag.

Sjunga kan jag inte, prata är jag inte jätte bra på men kommer de till dans känns det bara som positiv energi!

Har som sagt inte gått på kurser så mycket, tappar tålamodet på att ta en rörelse åt gången eller tålamodet på mig själv att jag inte kan den på en gång :P

Men  nån gång ska jag hålla i och fortsätta tills jag kan en dans så bra att jag kan slappna av och ge järnet i en speciell dans och inte bara fritt!