Amanda

23 juni +Midsommar
Ja nu kommer nog det svenskaste vi har. Jag följer med Fredrik upp till Valsan och firar där, mysa i stugorna under skurarna ;)


Idag har de känts stressigt och ändå har jag nästan knappt gjort något, men det är kanske så det är. Stressen blir ju värre om man inte får något gjort.
.
Tror de är pga av hästarna idag. Jag ska bort och Karin jobba så ingen "ansvarig" hemma, då måste de fixas så allt blir så lätt som möjligt för den som man måste fråga om hjälp. Ponnyn tål ju inte att släppas på bete så behöver hö. Stora hästen ska ju inte vara några problem eftersom hon kan gå i en hage brevid.
.
Men åjo nog kan hon krångla till det. Eftersom som hon är så sällskaplig/kontrollfreak så blir hon galen (galopperar väldigt mkt) så fort hon inte ser ponnyn.  Igår var de så illa att hon sprang genom trån (tre tom) för att inte vara ensam.
Så har oroat mig hela dagen för hur jag ska göra, trodde Karin skulle vara hemmaidag så vi kunde fixa tillsammans men komunikationen är kass och hon jobbar hela dagen...
.
Lösningen blev att flytta henne till en hage där hon stod först och klara sig fint i, problemet var att de skulle gå får där. Men inte värre än att de får dela, och de gick hur fint som helst! I för sig så agerar hästen som att hon äger stället och fåren får flytta på sig när hon ska fram, men störst först heter det väl ^^
Så när allt var löst och fåren var mysiga under mina kliande händer, tittade solen fram och visade vilket paradis jag lever i.