Amanda

ljus och tid
Är sjuk skillnad på färgen på håret beroende på ljuset. Glödlampa inne ser det väldigt brunt ut, medans i dagsljus ser det väldigt mycket rödare ut.

Och i solljuset är det liksom gyllenerött, önska att jag kunde ha en egen liten sol vid mitt hår för det är en sån mysig färg. Men så är det med nästan allt, solljuset gör det vackert, varm och gyllene. Så ger mig mer sol!


(före färgning)

Sitter i skolan, bär hemmåt snart skulle jag tro. Mocka, äta, fastna i datorn, de vanliga. Dagarna rullar på sjukt fort. Känns inte som att jag gör något men har alltid saker som ska göras.

Väntar gör jag, rädd att jag väntar lite för mycket. Väntar på att de ska bli ljusare, väntar på att de ska bli varmare, väntar på att skolan ska sluta. Utan att ta tillvara tiden som finns här nu. Tiden väntar inte på mig, den springer iväg, fortare och fortare. Så om jag bara sitter och väntar kommer även det jag har väntat på sprungit förbi mig. Så dagens mål ta tillvara tid!