Amanda

före eller efter
Mitt liv har nu delats upp till före och efter Resan. Det mesta som inte behöver göras direkt hämnar efter, och som jag måste försöka släppa ur tanken. För tyvärr finns de alldeles för mycket på förelistan.
.
Har valt att använda resan till att undersöka till mitt projektarbete. Vilket är jättebra då det är något jag gillar och kan hitta motivation i. Dock har jag nu, sista veckan, upptäckt att jag skulle hunnit med mycket mer förberedning innan jag Resan. Men nu har tiden tagit slut och böckerna jag skulle läst måste jag lämna tillbaka. Sen att packningen fortfarande känns svävande är inte ett plus. Jag är lite småställd eftersom de med packning brukar jag klara hur lätt som helst, men den här resan är ju lite speciell.
Skolan är ett helt kapitel för sig. Kommer missa en vecka efter lovet, så om jag har tyckte det varit jobbigt att hinna med nu är de bara att stålsätta sig till sen.
.
Men fanimej om den här stressen sabbar resan. Jag måste kunna släppa tankarna och bara jobba med projektarbetet en viss tid. Det här är resan som jag har väntat på sen jag började längta efter saker. Jag har inte fattat att jag ska åka än, om jag väl gör det kommer jag nog att svimma. För det är Afrika, Togo, den lilla skolan mitt i djungeln. Jag ska få träffa människorna, äta maten och ta mig fram genom att använda benen.
.
Så jag tror inte jag ska räkna upp några efterresan, för de ska inte finnas något efter just nu. Utan bara pirret i magen och värmen som kommer slå emot mig på lördag!
#1 - Gabriella

Gilla starkt! :D

kan inte fatta att du ska till urskogen och jag till värsta staden xD