Amanda

Drömmklänning 2.0
För några veckor sedan fick jag och mamma äntligen ett kreativt infall. Jag har suktat efter att få sy heeela sommaren men inte lyckats komma på vad jag vill sy. Men efter att ha Medeltidsveckan i mitt flöde övertände jag och idén var kläckt. Jag hittade den mest magiska klänningen med en sådan häftig kappa på pinterest, och jag och mamma bestämde oss att de två klänningarna ska vi göra. Trots att svårighetsgraden höjdes från tidigare klänningar och vi inte hade ett mönster. Igår var jag och köpte tyg i Borlänge, och jag önskar ni kunde se det i verkligheten. Jag blir mer och mer kär i det för var minut, då de ändrar färg efter ljus, visar nya egenskaper och faller som ett vattenfall. Suck. Nyförsälskad. 
Så igår höll vi på ca 6 timmar och har kommit en bit. De svåra sömmarna är kvar och vi har bara fått sett en skymt av reslutatet när vi har nålat ihop de sista bitarna. Men magkänsla säger att det kommer bli magiskt. Tack mamma för att du är bäst <3