Amanda

ur barnaögon
Jag kommer precis från Bodarna, där jag vattnade blommorna och tittade till Hästarna. Förutom att få njuta av växthuset och lugnet av djuren fick jag även ett guldstund med två av grannpojkarna. De kom in och satte sig vid vårt köksbord när vi satt och åt. Det gick då upp för mig hur mycket jag saknar att prata med barn. Jag tror många inte förstår, hur mycket barn förstår, och vilka fantastiska kloka saker de kan och spekulerar om. Jag kan erkänna att jag gärna skulle byta ut några fikaraster mot att får sitta och prata med 7 till 10 åringar, för det går att prata med dem. Om det mesta faktiskt, t ex vad man gör när man blir arg, eller hur man retar varandra som syskon, något vi pratade om idag. De är ärliga, okomplicerade och ofta full av överraskningar, vilket ger massor av energi!
Därför skulle jag vilja ge er alla till tips att under sommaren sätta er ner och prata med ett barn. För att sen gå ut genom dörren och uppleva sommaren genom ett barns ögon, med skrapade knän, cykelturer, för kalla dopp, inte se regn som ett hinder och känna att man hinner med hundra olika saker på dagarna eftersom det är sommarlov!
#1 - Anonym

Vilket bra tips!

Svar: Tack!
Amanda