Amanda

en helt vanlig dag, i Karlstad
Jag skulle vilja bjuda in er till att hänga med mig en dag! Har blivit inspirerat av de som har inlägg med en bild i timmen, så blir det något i den stilen. 
Dagen börjar med att snooza, ordentligt då jag denna vecka har inspelad föreläsning på morgonen och inte behöver infinna mig i skolan förrens 10. Så här ligger jag och ser solen gå upp när jag ska övertyga mig att lämna det varma täcket. 
 
Väl uppe är det den härligaste stunden i lägenheten eftersom jag bara har morgon sol. Jag packar, fotar, lyssnar på p3, och så klart matten. Lagar frukost där jag varierar mellan mikrogröt och flingor. Nötter är för mig ett måste på gröten för att jag inte ska få ont i magen efter andra tuggan. Jag kör även utan mjölk, efter syrran ;) 
 
Då vädret har varit fantastiskt har jag tagit cykeln till skolan, och det har varit underbart. Utan tidspress och med solen i ansiktet. Uppnådde även ett life goal, att cykla inte bara hela vägen utan att titta på googlemap, utan även cykla hela uppförstbacken till skolan utan att kliva av! Universitetet är placerat på ett berg klokt nog...
 
Väl framme är jag igång och lite för varmt så jag måste hänga utanför i solen ett tag för att komma tillbaka i rätt temperatur. Är det onsdag som idag så glider jag iväg mot hus 12 för matteföreläsning ihop med resten av ingenjörslinjerna. 
 
Varje timme är det rast, frist luft och lite rumpträning för vissa ;) Vår klass hänger fortfarande ihop som en liten skock kycklingar <3
 
Efter föreläsningen, om Matriser just nu, så är det lunch! Och vi knep en av de sista möjligheterna att sitta ute och äta våra matdosor. Så jäkla skönt, varje solminut man kan få!
 
Efter lunch är det övningstid och vi fortsätter med det från föreläsningen men exempel och övningar. Efter den lärarledda tiden byter nästan hela klassen hus till nr.21. Ingenjörshuset där de spektakulära ägget (här nedan) hänger. Där sitter vi sen tillsammans och nöter, suckar, flamsar och löser alla uppgifter till dagen. 
 
Efter detta cyklade jag hem, handlade och försökte laga mat. Slutade med att jag fotade råvarorna alldeles för länge så maten blev jättesen, haha. Kvällen slutade sen i soffan med skype, tv och bloggande så klart. En väldigt typisk dag här från Karlstad. 
 
Gillade ni upplägget? Tryck på gillar eller skriv en kommentar! :)