Amanda

Blommor till zombien

Jag är tillbaka i skolan men går runt lite som en zombie, utan något riktigt mål och med tankekapacitet på 10%. Förhoppningsvis får jag ut något av det, som t ex att kontrollera inlämningsuppgiften i Hållfasthetslära. Nytt för kursen är att vi använder Mathematica till matten. Vi slipper alltså de långa uträkningar för hand som tar tid och i nio fall av tio blir fel. Stort plus! Dock tar det extra tid att lära sig programmet, men nu när några kortkommandon sitter så kan jag stundtals känna mig som en "riktigt" programmerare. Kursen har hittills varit väldigt abstrakt, vad gör vi egentligen? Ingen vet. Förhoppningsvis kommer vi till lite mer begripliga saker denna vecka. För på torsdag är det föreläsning på nytt så då måste jag ha fokuset tillbaka.
Mamma har ännu inte släppt alternativet att mina symptom beror på en visdomstand, inte jag heller, men vill hellre att det är afte så jag vet att det kan gå över utan operation. Hon är go min mamma, idag kommer hon ner med blommor och rotfrukter från kollonilotten för att laga soppa till min eländiga lilla mun.