Amanda

Från skiss till verklighet
Skapa med händerna är så härligt, skapa med händer hemma i verkstaden är riktigt mysigt och skapa med händerna här hemma i verkstaden tillsammans med min far, det är helt fantastiskt det. 
 
I Konstruktions ettan fick vi designa ett eget knivhandtag och sedan CADa upp den för att slutligen få den utskriven i plast från skolans 3D skrivare. Det var en häftig känsla att kunna hålla i den på riktigt, att det från en två dimensionell skiss vuxit fram ett verkligt ting jag hade skapat. Inpirationen är tagen från en räv och min tanke är att det ska synas genom nos öron och svans, fullkomligt självklart i mina ögon men tydligen lite oklart för andra hehe. 
Nu ska jag alltså försöka ta det steget längre och tillverka den i trä, eftersom jag blev nöjd med formen och skulle vilja prova den i skarptläge tillsammans med ett knivblad. Tyvärr har vi inte allt vi behöver hemma i verkstan så jag hoppas kunna göra klart det sista i skolan, men en bit har jag hunnit med här hemma och förhoppningsvis hinner jag lite till innan jag åker tillbaka.