Amanda

Min typ av träning
Vedklyvning är ett av de starkaste vårtecknen för mig. Att stå med min far på sandplan och känna solen i ryggen och vedträna i händerna är också ett favorit sätt att träna.
 
Allt arbete på gården är gratis träning, lyfta 700 kg ved eller bära vattenhinkar, att mocka skit och arbeta med hästarna. Men anledningen till att jag tycker det känns så bra är att varje handling bidrar med något, jag utför ett arbete som behövs göras. Träningen är inte bara för träningens skull utan träningen kommer som en bonus, och det är vad som behövs för att motivera mig.
Jag har alltid rört mig och har en bra grundkondition och styrka, men jag har så svårt att motivera mig till att träna för att bibehålla eller öka min styrka. När jag nu bor i lägenhet är det inte samma utbud av fysiskt arbete utan jag behöver hitta något som motiverar mig till att träna för träningens skull. Jag vill komma över den där tröskeln till att jag känner att jag inte vill vara utan träningen, där jag känner att det kommer resultat, men den klivar man inte bara över utan det krävs arbete för att ta sig dit. 
Så vad har jag som kan motivera mig? Långsiktigt har jag ju min egen hälsa, under nästa år ska jag köra Kortvasan och det är en bra sporre, sen kommer ju sommaren och volleybollsäsong där det kan vara kul att ha lite kraft från start!
Så för att det inte bara ska vara prat ger jag mig nu ut i solen och springer!