Amanda

T8 - uppdrag åt Universitetet
200 laddade åttor fyllde idag ingenjörshuset för att tävla i Teknikåttan, vinnaren gick vidare till riksfinal i Eskilstuna. Förutom att svara på frågor skulle de koda med plusplusbitar och ha byggt ett fordon som skulle ta sig igenom en bana. Min uppgift var att under dagen bedömma designen på dessa fordon för att dela ut ett designpris till vinnarna och utlåtande till alla de andra fem klasserna som var med. Till min hjälp hade jag Mia som varit med tidigare år och som det blev var vi även med som funktionärer på några tävlingsmoment. 
Nu är jag helt slut i huvudet, jag borde läsa in föreläsningen jag missade idag, men kommer antagligen försöka slappna av resten av dagen. Valborg, studenternas högtid, närmar sig och eftersom det händer lite i kring så krävs det stor uppladdning då det blir firande i dagarna tre. Föreningen IDIOT kommer självklart ha champangefrukost på söndagen innan vi ansluter oss till de andra studentföreningarna nere på Gubbholmen. 
 
#1 - Hanna Karlsson

Vilken rolig dag!

Svar: Ja det var väldigt givande! :)
Amanda