Amanda

Nu har det börjat!
Jag har känt lite att jag har gått och väntat på att sommarlovet ska börja, kan ju skylla på det halvdana vädret, men de är väldigt farligt att gå och vänta på något som man själv måste starta!
.
Men nu är väntan över! Helt underbart sommrig dag idag och då är de bara måndag. Jag har på känn att denna vecka som slutar i Peace and Love bara kan bli bättre!
.
Så först idag, höinsuget och rör skulle upp eftersom de fina vädret även tar med sig höskörd.
Inte världens bästa bild men men hö är det. Jag älskar doften av nyslaget gräs! Även när de är nyinkört och ligger på skullen. Något annat som hör sommaren till är ljudet av höfläkten som går, det är inte oljud utan något somrigt för mig.
.
När detta och godmat i trädgården var avklarat så åkte jag och Anton på moppen upp till Mörttjärn, hade planer på att cykla och kanske springa dit i sommar men lat blir man när det finns bil och moped.
Så sommarpunkten att tvätta håret i sjö"check"! Svalka sig efter arbete "check" och fika i solen :D
.
Sen bara för att jag var ren och fin så tog jag en ridtur, kan ju inte sova utan att ha skit under naglarna. Inte riktigt så jag tänkte men både Meldodi och jag behöver motion så!
Och vilken tur att jag tog en tur för den var helt perfekt somrig och underbar! Satte guldkant på min dag så jag känner att jag kan gå och lägga mig och inte behöver suga i mig alla timmar solen håller dagen ljus.
.
Min nära intill prefketa sommardag slutar i famnen på den jag älskar allra mest vilket gör det till ett perfekt slut, som jag har lyckan att uppleva nästan alla dagar.