Amanda

Star wars, katter och norska chefer
 
Hela förmiddagen har vi suttit nerbäddade i soffan med var sin dator för att frenetiskt bli klara med kravspecen. Det är mysigt att vara alla fyra under samma tak, med gott om plats och en stunds familjevardag tillsammans. Katterna vandrar mellan oss i soffan och bidrar hela tiden till en god sinnesstämning, men nu är det dags att stänga in dem i kattrummet. Även den läskiga dockan som då och då gnäller om köttbullar får flytta ut från vardagsrummet. I ett virrvarr byter vi alla från myskläder till en mer seriös look, äter lunch, korrigerar möbler och i försök efter försök få rätt skypekonto att fungera; minutrarna tickar ner till 13.00. När klockan slår sitter vi framför datorn, med kameran riktad så att nästan alla fyra är i bild och inga leksaker eller Star Wars grejer syns. Vi är redo för möte med Bjart, Manager sustainable sourcing på NorgesGruppen. 
I några dagar har jag blivit med villa och två katter, det har gett utrymme för både chill och socialt umgänge. Det är lite obekvämt att inte bo hemma, men det plockar bort en del saker på måste-listan. Kvar blir att lägga sig brevid katterna och slappna av tills de lägger sig på mig och gör det omöjligt att röra sig på en lång stund. Precis vad jag behöver, spara energi, våga göra ingenting trots att jag har energi över att lägga på "något", spara ihop en reserv.  Men det är omöjligt att "göra ingenting" en längre stund i det här huset eftersom det kan liknas vid ett stort lekland. Så utöver chill har jag haft besök av kattälskare och leksugna, det har varit som att släppa studenter på grönbete, otrdentligt med utrymme, spel och nyfikna katter. Katterna har varit det bästa, de har trollbundit oss och ständigt följt alla våra påhitt. 
Skypemötet genomfördes helt utan tekniska problem och lämnade oss inspirerade och taggade på vårt projekt. Det firades med lite Just Dance innan tjejerna lämnade mig för slappande kväll brevid katterna.