Amanda

dans

Nervositet, takt och steg, koncentrera sig hela tiden.

Självförtroende, musik och en stadig hand.

Håret hinner inte lägga sig innan nästa snurr får det att flyga, flyga som mina lätta fötter gör över golvet.

Farten ökar i samma takt  som ett leende sprider sig på mina läppar.

En varm känsla har nu nått hela vägen ut i fingertopparna.

Jag Älskar Att Dansa



I söndags tog Alwine med mig till Stora Björn för att bugga. Det var kombinerad kurs och fri dans. Vilket passade perfekt, komma in i stegen och snurrarna och sen få testa att följa mer erfarna dansare i nya turer. Det va jättekul!

Det som ja inte la med i dikten va väl de som man dansa med som inte kunde föra eller hur många andra personers svett man hade på sig efteråt och de negativa sakerna. Men de spelar inte så stor roll för på söndag kommer jag vara där igen :D

Från i somras, tyvärr så har man inte så mkt tid till att fota när man dansar....