Amanda

långbåge i soluppgången
Madelene och jag anlände till gården innan solen hade gått upp. Vi tog ut hästarna och klev över stängslet till åkern intill, solen steg upp och gav drömljuset för en fotograf. Jag fick avlossa bågen utomhus för första gången och vilken känsla att se pilen flyga länge och långt, utan en större anstängning av mig. Mäktigt.
 
 
 
Fotograf Madelene Johansson
Det var inte bara jag som var i centrum under vår fotografering, min vackra långbåge Falco Spirit skulle äntligen fångas på bild! Den gav känsla till bilderna och självförtroende till mig, det blev helt enkelt ännu roligare. 
 
Hela min snapchat är fylld med bilder på snö (!) här har vi bara minusgrader...kan inte Dalarna få snö om de till och med har snö i Skåne? Sätter mitt hopp till natten och att jag imorgon vaknar upp till ett landskap lite mera vintrigt ;)
#1 - emeliesandelia.se

Riktigt snygga bilder! :D

Svar: Tack så otroligt mycket! :D
Amanda

#2 - Isabella [ Fotografi ]

Grymma bilder! Har börjat fundera på att köpa en långbåge (också, har redan en ryttarbåge), dem är ju så mysiga att skjuta. Vart köpte du din ifrån? ^^

Svar: Tack så mycket! De är fantastiskt härliga ;) Även om jag är bra sugen på en ryttarbåge i framtiden i och med att har häst, men behövs lite träning först haha.Jag köpte min båge från Falco, företag i Estland. :D
Amanda

#3 - Isabella [ Fotografi ]

Okej, vad roligt! Har en stöthäst som jag funderat på att introducera bågskytte för, men just nu återhämtar han sig från en skada så det får ligga på hyllan ett tag till ^^
Hur gick du till väga med bågstyrka osv, eller fick du hjälp ifrån någon? :)

Svar: Åh spännande! Jag har en ponny jag vill kunna rida mindre med hjälp av tyglarna, men just nu har hon för stor aptit för det hehe ;)Jag fick hjälp på klubben, kunde där prova olika stykor, en bågskytt där hade även kontakt med företaget så jag kunde beställa en båge som var "på gång" och slapp väntetiden :)
Amanda

#4 - Isabella [ Fotografi ]

Åh vilken lyx! Väntetider vill man alltid slippa :P
Min ponnyskrutt var likadan, började sköta om honom 2009 och då kunde vi inte ens skritta en meter i skogen, visst om han får bestämma så är det fortfarande full rulle (delvis varför han blev skadad, jäkla klant) men vi kan trava i skogen med hjälp av enbart repgrimma, så ge inte upp! :D

Svar: Ja kände mig lyckligt lottad, därför jag köpte en så snabbt efter jag började :)Ja man utvecklas och vi har ett helt annat samarbete nu efter 12 år, men gräset är fortfarande godare än att lyssna på mig så jag har det kvar haha, tack det ska jag inte :D
Amanda