Amanda

Shake that thing!
Nervositet, takt och steg.
Självförtroende, musik och en stadig hand.
Håret hinner inte lägga sig innan nästa snurr får det att flyga, flyga som mina lätta fötter gör över golvet.
Farten ökar i samma takt  som ett leende sprider sig på mina läppar. 
En varm känsla har nu nått hela vägen ut i fingertopparna.
Jag Älskar Att Dansa
 
De här raderna hittade jag i ett gammalt inlägg och de passar in så otroligt bra även nu. I helgen åkte jag till Örebro tillsammans med några från Sun City Swing för att dansa Lindyhop på Shake That Things julfest. (Lindyhop föreningarna har så härliga namn!) Lokalen, livebandet och människorna gjorde det hela magiskt. 
 
Tre set med snabba eller lugna men otroligt svängiga låtar levererade det super snygga bandet. 
 
Lindyhop lärare från Danmark, grymma, såklart.
 
Hela goa gänget från Karlstad! 
 
(Lånade bilder från Shake That Thing, så underbart att ha bilder utan att ta med egen kamera ;) Även om en film på mera dans finns på min instagram!)
 
Det var så givande att få dansa så mycket, för då kom jag verkligen in det och samtidigt som jag lärde mig massor av nytt så släppte nervositeten allt mer och jag kände hur jag faktiskt kan. Jag kan hänga med på alla de turer som kommer och jag kan ha riktigt kul längs vägen. Lindy hop är fantastiskt på det sättet att du får spexa och skojja hur mycket du bara kan, roligast vinner. Och med vissa förare går det verkligen att släppa loss helt på ett tajmat och snyggt eller fult vis! Jag fick även några långsamma låtar där allt stämde, där jag kunde släppa alla tankar och känna hur jag flöt fram, varje steg kändes självklart som att följa mer en vattenström som följer musiken. Dans måste vara bästa drogen i världen. 
 
I Örebro hängde jag även med Betty och Adam, vilket var balsam för själen <3