Amanda

Allt jag vill lägga min tid på
Jag undrar hur detta år kommer bli. Om dessa två kommande terminer kommer vara väldigt tuffa, om jag kommer plocka på mig alldeles för mycket att göra, och hur jäkla lärorikt det kommer vara. Jag vill så mycket, vilket i sig är en fantastiskt känsla från "hon som aldrig har drömmar eller mål".
 
Några av mina klasskamrater tycker att de ofta har tråkigt, inget att fylla tiden med eller att det är trist att bara sitta hemma själv när vi inte är i skolan. För mig känns det som en främmande värld. Jag älskar att ha en hel dag framför mig där jag vet att jag äger tiden och kan lägga den på sånt jag önskar göra. För i takt med att jag bor här längre blir det färre och färre sådana dagar. Fast det är ju inte hela sanningen, för har förre "över" eftersom jag fyller mina dagar med sånt jag önskar göra.
 
- Jag började på bågskytte, och ska nästa helg gå en tränarutbildning.
- Jag började följa med till gymmet och har hittat egna favoritpass.
- Jag satte upp en vision med bättre kvalité på bloggen och ger den mer tid än tidigare.
- Jag vill dra igång ett helt nytt projekt som kommer ta plats här på bloggen, berätta mer så småning om. 
- Jag sökte idag till ett projekt inom Ingenjörer utan gränser, får jag vara med ska jag berätta allt om det. 
 
Detta är mina intressen, mina hobbies och fritid. För egentligen är jag inte här pga av det. Prio ett borde vara min utbildning, målet att bli ingejör. Det som oroar mig lite är att vi har de tuffaste kurserna i programmet kommande året och jag vill verkligen ge dem tid. Samtidigt som jag behöver tid att andas och koppla bort. För allt det roliga jag vill göra blir så snabbt en börda om tiden blir för kort och återhämtningen prioriteras bort. Så det är en balansgång framför mig, men att balasera in drömmar och intressen är ju en lyx många inte har. 
 
 
 
Detta är jag idag, efter jag hela morgonen har kämpat med att ta självporträtt både hemma och i skogen. Är verkligen det svåraste som finns. Speciellt när kameran trilskas med att vara douchebag och bara lägga fokus på brösten, "Meh hallå ögonen är här uppe, här jag vill ha fokus!".