Amanda

Ett steg mot mitt koger
Direkt när jag köpte bågen insåg jag att jag vill tillverka mitt egna koger. Jag har skissat till och från (på tusen olika varianter) sen dess och bara den biten har varit jätterolig. Jag utgick från att det skulle vara i läder med möjligt att ha vid höften och på ryggen. Planen var även att hinna göra eller komma igång under lovet, men kom annat pyssel ivägen. 
 
 
Men igår kom ett litet genombrott, jag fick hjälp från en klasskompis med att börja titta på vilket läder jag skulle köpa. Dock var det ju svindyrt på nätet så började på att fundera om det fanns att hitta lokalt. Och så lokalt det blev! Fredrik ringde en tidigare skomakare här i Säter utifall han skulle ha något, tio minuter senare var vi i hans verkstad och titta på olika bitar han hade kvar. Det röda ni ser ovan blev det, för en ynka hundring, och inte bara det, han gav mig massor av bra tips och feedback på mina ideér. Så inspirerande! Så nu är jag väldigt taggad på att köra igång!
 
Nu ska jag promenera iväg till Louise för tjejmiddag,  och näst sista kvällen i Säter.
#1 - Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

Men åh! Jag har letat efter läder men som du säger så är det ganska dyrt. Vilken tur du har! :)

Svar: Ja en riktigt flax var det! Vad nyfiken jag blir, vad vill du skapa i läder? :)
Amanda