Amanda

Sesam sesam, öppna dig!
Jag har äntligen lite bloggsug. En stund över där jag inte har ett måste, och bara vill skriva! 
 
Tänkte dela med mig av min plöstliga längtan efter sesamfrön som inträffade här om veckan. Har alltid gillat frön, på bröd, i musli och så vidare.
 
 
 
Så helt plötsligt kom jag hem med en påse sesam och ett knäcke med frön (finns flera goda från Vilmas). Det resulterade inte bara i lax i ugn med chilisås och sesamfrön (så lätt och gott!!) utan även pajen ovan. Jag provade Olivias recept med bara dinkelmjöl, olivolja och vatten till degen. Enda problemet var att jag glömde vattnet...så det hände ingenting med degen i ugnen haha. Smakade got ändå ;)
 
Imorgon är det tenta! Så idag har jag laddat upp med rätt många kilometrar på cykeln, jakt efter en fungerande cykelpump och avslutar med bio. Det känns skönt att tentaplugget snart är över, att solen skiner och att jag tror min energi håller på att återvända.