Amanda

"Hellre skruvad än kuggad"
Den andra kursen vi läser just nu är Maskinelement. Vilket hittintills har handlat om skruvar, skruvar och muttrar, tills idag då vi kom in på kugghjul. Jag är mer fascinerad över hur mycket det finns att kunna om skruvar än av själva skruvarna, men det är väldigt skönt att inte ha en abstrakt kurs utan en väldigt verklighetsrelaterad. Föreläsaren är även väldigt bra, intresserad och erfaren inom ingejörsyrket så det är toppen. Bara hoppas alla namn, klassificeringar och tillämpningar stannar kvar i huvudet...
 
 
Eftersom vi slutade redan tolv idag så åkte jag och Agnes ut till Skutberget (eller Skjutberget som jag säger hela tiden), för att gå längs Vänern i blåsten. Solen tittade fram ibland och höjdpunkten blev bullarna hon bakat och kladdkakan jag hade med mig ;) Kul med lite miljöombyte!