Amanda

välkommen November
"Jag gillar November." Tanken chockerar mig, men anledningen är samtidigt solklar. Jag har precis avslutat dagens yogapass och känner mig så himla tacksam över att jag och Sofie drog igång 30 Days of Yoga just nu. För yogan hjälper mot mörkret och tröttheten. Men det är inte bara det som gör att jag gillar november, det är verkligen en tid för återhämtning, nervarvning och utrymme. Ingen sol, som samtidigt som den ger energi sliter i mig så jag blir alldeles rastlös. Inga stora högtider eller "happenings", ingen fantastisk natur som måste upplevas just i det stadiet. November ger mig tid, tid till skolan, tid till föreningen, tid till träningen eftersom vädret inte bjuder till och min rastlösa kropp kanske tillslut kan finna ro på gymmet, eller i hallen. November lockar även med mys, kanske lite julmys när flingorna singlar ner, men inte ett måste och med ett stort löfte om att hela decembers julmys finns kvar. Från en otroligt stressig höst välkomnar jag denna underskattade månaden November.