Amanda

Vardagsrumsbordet - Alm & Koppar
Jag är så glad och stolt att min far hängde på idén och hjälpte mig hela vägen, för titta vad som nu står här! 
 
 
 
 
 
 
 Jag hade drömmarna om en skiva med naturligt ojämna kanter på koppar ben. Min far förverkligade dem genom att plocka fram plank med exakt den formen jag letade efter, och det slutar inte där. De är uppsågade från en alm som stått på vår gård, kan det blir mer magiskt? Av de plankorna försökte vi oss på att göra en plan skiva, genom att hyvla ner dem och sedan limma ihop. Så värst plan blev den inte men med slipen kunde vi iallafall få den jämn, så förhoppningsvis välter inte glasen ;) 
Rör och kopplingar är ihoplimmade (för att undvika färgskiftningar vid lödning/svetsning). Tidningshyllan är tillverkade av samma plank som skivan och ger även en viss stadga i konstruktionen. 
 
Jag älskar att inget är rakt, att det inte är meningen att vara rakt och där med inte kan bli snett, som det annars alltid blir. 
 
De varma tonerna passade perfekt in i lägenheten och piggade upp de annars otroligt vita möblemanget.
 
Frågan nu är, vad blir nästa projekt?!