Amanda

Fest i Peddan
"Musiken har varit bra hela kvällen, hur ofta händer det, inte så ofta för mig." tänker jag innan jag går vidare mot beerpongborden. Kring mig finns mina klasskompisar, och ettorna och några treor, ja min förening. Men inte bara dem, här är även maskinarna. En ganska stor samling (i stort sätt uteslutande killar) om läser maskinteknik. Folk stannar mig och frågar något och jag har hela tiden ett extra öga över lokalen. Jag är med och arrangerar, jag har det senaste veckorna jobbat för det här, en fest för våra två program, som läser kurser ihop men aldrig ses utanför skolan eller vet om man ska heja eller inte i korridoren. Jag har tillsammans med ansvariga lärare för programmet fått tillfälligt alkoholtillstånd i skolan. En konstig känsla att kliva in med en vinflaska i ryggsäcken och såklart ett rätt stort ansvar. Men folk sköter sig, och verkar ha riktigt kul! Jag överraskar mig själv med att vara avslappnad och ha riktigt kul jag med. Hade mer eller mindre räknat med att jag skulle hönsmamma hela kvällen och inte kunna släppa stressen. Men här är jag, minglar och njuter av musiken. 
Mina pinglor till styrelsemedlemmar som stöttar vid alla arrangemang!
Vid elva var det dags att lämna lokalen och som i ett trollslag hjälpte typ alla till så städningen gick blixtsnabbt, kvällen avslutades på en minst lika bra efterfest på campus, det här föreningslivet är rätt gött alltså!