Amanda

Light my fire
Det är något otroligt fascinerande med eld. Den skänker en tillfredställelse när den tar sig och trollbinder mig sedan med sina lågor. Den är så starkt knuten med vår överlevnad och jag skulle våga påstå att den kan leverera de godaste maträtterna. Kvällen vi slog läger gjorde jag elden, när lågorna tända i de små bitarna slutligen hade ätit sig så stora att vedklamparna tog sig kände jag mig så stolt! 
Morgonen efter passade jag på att fotografera när Fredrik tände brasan. Eld, trä och starka händer gör sig väldigt bra på bild. 
Dock saknar jag mig en egen kniv, känns lite tomt att ge sig ut utan en. Men detta kanske kommer ändras snart för jag har börjat tillverka min rävkniv i trä, handtaget alltså. Mitt "påsklov" började nämligen med pyssel i verkstan tillsammans med far och har idag fortsatt med skylttillverkning åt min bror. Han öppnar imorgon en gårdsbutik! Mer om den efter premiären, nu vill jag önska er en Glad Påsk innan jag går tillbaka och målar ägg :)