Amanda

Tentan där jag inte kunde hålla mig för skratt
Klockan har slagit, tentavakterna har gått igenom instruktionerna och delat ut tentorna. Vi är tre olika program som sitter med sina olika kurser och en koncentrerad tystnad kommer fylla salen de närmaste timmarna. Eller?
Vår klass fyller en rad och några bord frammåt ser jag en av tentavakterna kånkande på en stor kasse samtidigt som de i min klass får plocka ur något ur kassen. Jag blir lite ställd och kan inte hålla tillbaka fnittret eftersom hela situationen är så komisk. Han kommer fram till mig och jag får fiska upp min egna stora klumpiga tving! Blickarna från de andra studenterna är skeptiska vilket gör det ännu svårare för mig att hålla mig för skratt. Men vad är nu detta? Varför kräver denna tenta något annat än papper och penna?
Jo vi ska göra analyser av denna produkt vi har framför oss. Så där sitter vi på rad, vänder och vrider, känner och provar, för att avgöra funktioner, ergonomi och semantiska intryck tvingen ger oss. Sannerligen en annorlunda tenta, men det kan vara skönt med lite avbrott i den nervösa stämningen, även om avbrottet kanske inte var riktigt lika uppskattat av alla i salen. 
 
 
Ny läsperiod började idag, ikväll firar jag med tvättning och chips i soffan!