Amanda

Tentaperiod, hårdplugg eller solhäng?
Tentaveckan är över och med den läsperiod tre. Jag har min magiska helg, den där lediga helgen mellan två kurser där det inte finns något att plugga. Dock har jag inte klarat att släppa stressen denna helg eftersom nästa vecka är ett stormoväder tackvare att jag har bokat in väldigt mycket möten. Men den har inte börjat än utan jag ska passa på att njuta av helgen, och titta tillbaka på veckan som varit.  
 
Ovanligt ofta är det väldigt fint väder när tentaplugget kör igång, något som leder till att jag lägger väldigt stor del av min fritid ute istället för på plugget. Nu har det även varit ovanligt fantastiskt härligt väder och jag har spenderat nästan varje timme i solen. Så mina dagar har sett ut ungefär så här:
Vaknar till solen som förvandlar min lägenhet till ett paradis och ger mig möjlighet att börja hänga ute på balkongen på förmiddagarna!
Efter tio försvinner min pluggmotivation och jag börjar bli rastlös, fortsätter därför att njuta av solen i skogen, och packar gärna med matlådan så det blir några timmar med friskluft. 
Sen har jag ibland varit till skolan, för något möte, rapportskrivande eller tenta, första skrevs i måndags. 
Men oftare har jag dragit ner på stan och känt riktiga vårkänslor genom fika/lunch/glass vid älvkanten i vårjackan! 
Med mor som varit på besök, eller med de kära Idioterna!
Efter sen solig dag följer ofta en fin solnedgång, så jag har tagit dagens sista utflykt upp på utkiksstället eller ner till älven för att kastas omkull av alla vackra färger. Mitt i veckan kom även sommartiden och heltplötsligt har jag en timme extra dagsljus, ljuv känsla.