Amanda

Design + Mat = Riskokare
Just nu läser vi Kommunikationsverktyg i designarbetet (världens längsta och krångligaste namn som ingen någonsin kommer ihåg haha.) Och jag har nu levt tillsammans med vår kära riskokare, som tyvärr inte fungerar, men är stor och charmigt klumpig.
När jag säger levt menar jag snarare analyserat den, från alla vinklar och allas olika synvinklar och perspektiv. Funktion, semantik, ergonomi och från vår målgrupp. Vår målgrupp har även den blivit synad i sömmarna genom intervjuer och enkäter. Det är så kul att få ta varje steg i designprocessen grundligt och snart, ja snart får vi börja idégenereringen och släppa lös våra idéer!  
Här är en moodboard över vad som efterfrågas av vår målgrupp när det kommer till en riskokare, ska bli kul att se om vi kan leva upp till det! 
Igår var vi några från klassen iväg för att spela tennis, kan tänka mig att det kommer bli riktigt kul, när jag lär mig så pass att det blir lite mera spel hehe. Idag var en stor arbetsmarknadsmässa på skolan, intressant att prata med företag, men framförallt kul då jag och Maria vann en grymt bra bärbar högtalare!