Amanda

Nya tillskott till hästfamiljen
Till helgen ska jag hem, till min kära familj och vänner, och ponnyn. Det är nämligen lite förändring på g kring Melodi då min medryttare superAnnie, gått vidare och köpt egen häst. Det är nu en ny liten tjej som ska provrida för att eventuellt bli medryttare, spännande och lite nervöst. 
 
Foto Madelene Johansson
 
Inför bytet har jag börjat skriva information kring Melodi och hästjobbet på gården. Och wow vad kul det är att titta tillbaka för att reflektera och sammanfatta vår relation och resa de senaste 14 åren. Jag kommer ju knappt ihåg ett liv utan henne men ändå så har åren gått så fort. Det känns som om jag minns fyra vintrar och kanske fem sommrar, inte fjorton! Det roligaste med att titta tillbaka är att se vår utveckling. Vi har gått från att jag inte har vågat ta vissa vägar eller rida ensam eftersom jag inte ville ramla av. Att Melodi har vägrat bli tagen i hagen och jag har känt att hon måste hata mig eftersom vi aldrig strävade åt samma håll. 
Idag kommer hon galopperande när jag visslar och vi har roligt när vi är ute och rider. Det händer att hon fortfarande testar mig eller busar lite, men nu kan jag hantera det utan probelm och det känns inte läskigt längre. Vi har även börjat arbeta från marken och jag hoppas verkligen kunna fortsätta utveckla det då det bidrar till en ännu djupare relation mellan oss.