Amanda

Portfolio
Så här en måndag, mellan tvättarna, fick jag för mig att uppdatera min digitala portfolio med lite fler bilder och ny färgskala. Titta gärna in och kommentera här vad ni tycker :) 
Tack Emelie för bilderna på mig! 
 
Så småningom skulla jag vilja utöka min portfolio med mina designarbeten men frågan är hur man snyggt kombinerar både foto och industridesign, utan att det känns för spretigt? Återstår att klura på, och att sammanställa snygga presentation av projekt och kommande designprojekt.
Appropå design blev det en helt ny flik för bilderna på Linus lampor, Ting, och vet ni vad? Det viskas om att ännu en lampa snart är klar och det ligger sån sjuk skicklighet bakom den.
 
#1 - Pontus Berglund

Hej Amanda, du kanske är ungefär lika gammal som min äldsta dotter, hon är 22 och också intresserad av pilbågs-skytte, vilket jag själv har varit så länge jag kan minnas. Jag köpte en handgjord långbåge. Något annat blir det inte fråga om för min del, det finns inget lika känslofullt som att skjuta långbåge. Min 18- åriga dotter (18) fick också en handgjord pilbåge av mig, en mindre. För några dagar sedan skulle jag pröva hennes båge...Pang sade det, så gick den sönder. Men i kväll fick jag tag på en sådan du har. Jag skall hämta den i morgon. Den skall 18-åringen få som plåster på såren. Jag är mycket ute i naturen, lär känna djuren och fåglarna, pratar lite med korparna som jag älskar, skriver just på en form av dagboks-bok med egna illustrationer. Just korpen är en helt igenom underbar skapelse, Odins följeslagare. Jag är 73 år men lika pigg på skogsvandringar som att kolla på fåglar. Dessutom är jag konstnär, målar natur, djur och gamla övergivna maskiner. Du kan se något av min produktion på sajten www.svenskakonstnarer. Varför jag skriver till dig är dels pga ditt pilbågsintresse, men även för hantverket du gör. Kniven var sagolikt vackert designad. Du påminner mycket om min äldsta dotter Lovisa, så jag kände direkt en viss samhörighet med dig och ditt väsen. Och så har jag en son dessutom, en helt underbar kille på 25 år färdig civilingenjör i programmering.
Så varför jag fick lust att skriva till dig var din frimodighet, ditt öppna sinne och samtidigt kontrollerade sätt, och att vi tycks ha många gemensamma intressen. Livet har alltifrån vår tillblivelse överöst oss gåvor, och tillåter man dem finnas och börjar utveckla dem så kan det bli hur fina grejer som helst, det ser jag ju hur fina ting du skapar. Jag är redan avundsjuk på ditt pilkoger. Jo, Amanda jag skriver detta brev bara till dig, inte för att synas på något sätt, och ville bara uppmuntra dig att fortsätta precis som du gör, man är oftast lika duktig som man känner sig, och det var spännande och att se din fina blogg, kanske den finaste jag sett. Hälsningar från Pontus