Amanda

2017 ger en ny riktning
 
God Jul, God Fortsättning, Gott nytt år och hoppas det nya året har börjat bra! 
 
Jag har kommit hem, försökt landa och släppa allt som inte omger mig i just den stunden. Krama det bästa ur Dalarna genom att spendera varje minut med vänner och familj. Jag har fått skrutta runt i långkalsonger mest hela tiden och luktat häst i håret och haft knät fullt av katthår. Eller svirat om till 100 % party med syskonen på Juldagen och sen igen med vännerna på nyår. Jag har saknat snön och sedan fått så mycket att jag körde fast med bilen.

Jag har fått känna att det verkligen är ett nytt år som nu har börjat. Ett år som jag inte alls vet något om, där jag inte har något bestämt spår att följa. Men som jag för första gången känner som något positivt. Min attityd har ändrats, saker som är svåra, som att köra hem i snöstorm, är självklart läskiga men lika mycket spännande. För när jag klarar det så växer jag och jag kan se tjusningen i det som inte är hundra procent säkert. Och när snön sen blir för tät och jag gör fel och helt plösligt sitter fast utan att ensam klara mig loss, ja då mår jag ju såklart dåligt. Men livet ska innehålla fel, det är inte ett misslyckande utan helt som det ska. För dagen efter får jag förstärkning av mamma och med gemensamma krafter tar det inte lång stund innan bilen är loss och tillbaka på banan igen, en erfarenhet rikare. 

Det är inget jättekliv jag har tagit mot att våga och göra tvärtom mot tidigare, det är små hintar om en ny riktning. Men jag är glad och överraskad att den finns där.