Amanda

Kreativiteten kämpar om att få komma ut
Jag vill få ut det kreativa. Jag känner hur det bubblar, hur det kräver att få ta plats, skriker åt mig att hitta ett tomt ark eller ge händerna material. Men det är bara en stor längtan efter att skapa, inga konkreta idéer. Jag vet inte var jag ska fylla arket med eller vilket material mina händer vill arbeta med. Klart jag har drömmar om att skapa olika alster som har swischat förbi på pinterest. Men det kräver tålamod, energi till att lära mig något nytt, att prova och att misslyckas många gånger innan det blir rätt. Och det är därför det tar stopp. För jag längtar efter endorfinkicken som blir när något tar form, går framåt och jag kan ta ett kliv tillbaka för att se vad bra det blev. 
 
Jullovet gav mig verkligen lust och energi att skapa saker. När jag kom hit igår rensade och flyttade jag om i alla rum i lägenheten, satte upp tavlor, skrev på rapporten och redigerade färdigt bilder till leverans. Men redan idag känner jag hur jag är tillbaka i samma känsla som innan jullovet, fast med mer frustration då jag fortfarande har lusten att skapa men energin är som bortblåst. Vad beror det på? Klart skolan tar energi, det ska den göra. Men för mig ger det energi att få skapa, bara jag kan komma på med vad! Det är det som blockar mig. Jag behöver ett knep att komma igång utan att fastna vid att det inte är möjligt, eller med idétorka. 
 
Steg ett. Slå igång bra musik och tända ljus. Släppa alla måsten. Absolut INTE sätta mig framför tvn. Börja på något även om det inte kommer bli färdigt samma kväll, även om jag inte kan det, så länge det känns kul.
 
P.s. och inte hänga så länge i planeringsstadiet, sätt igång Amanda!