Amanda

Rud i frostskrud
Vad händer om det dyker upp en helt ledig förmiddag för Amanda?
Jo, hon drar till skogs, där hon äter sin andra frukost, fikar, dricker te och fotograferar tills batteriet i kameran dör eller känseln är borta i fingrarna (beroende på vilket som inträffar först). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag höll tummarna att landskapet skulle vara lika frostigt som när jag var ut veckan innan. För nu hade jag kameran redo och var riktigt sugen på att sjunka djupt ner i fokuset som blir när jag fotograferar. Som ni ser var det minst lika vackert och jag försökte att inte vara bitter över att sakna en modell (jamenar en långkläning i djupröd böljande där på vägen hade ju inte alls tillfört något till bilden), utan fokusera på hur glad jag var över att ha möjligheten att vara där ute. För tänk er att det här bara är en promenad bort, och att det var minusgrader och sol en vardagsförmiddag jag var ledig!

Men skulle ni råka vara lite sugna på att vara med på bild, och vi får minusgrader någon gång till i "vinter", så fotar jag er gärna :)