Amanda

Skidor i en rosa dröm
Jullovet har avslutats i ren vinteranda med skidor tre dagar i rad. Igår värmde solen oss hela turen och det var vindsstilla med några minugrader. Idag var vi ut först när solen gick upp och återvände sen efter lunch för att åka till den magnifika solnedgången. Jag var lyrisk över himlen som hela tiden ändrade färg, bitvis svårt att koncentrera mig på skidorna men hela tiden lycklig över att få vara ute ändå tills det rosa svalnade och månen tog över. 
 
 
 
 
 
Mobilen försökte fånga den rosa färgen, som spelade på himlen i alla riktningar. 
 
Det blev 44 km totalt, skidor är verkligen härlig träning för hela kroppen. Förutom att hänga i vackra miljöer och i snö. Så mår jag så bra av den friska luften och tröttheten i musklerna, inget nytt under solen. Men jag är lite rädd att jag inte kommer kunna fortsätta när jag kommer tillbaka till Karlstad. Saknas snö, och tid. Hoppas jag kan prioritera det, eller istället har möjligt att åka skridskor.