Amanda

Året bär med sig förändringar
Sen gymnasiet har varje år inneburit någon ganska stor förändring i mitt liv. Jag tog studenten och började på mitt första jobb, jag flyttade hemifrån och in till Säter, jag bytte jobb och började pendla till Borlänge, jag slutade min anställning och flyttade till Karlstad för att börja plugga, jag började mitt andra år på Universitetet nu på helt egna ben, och i år blir det ännu en flytt. Jag kommer denna gång inte byta stad men vet ännu inte var jag hamnar, min lägenhet är nämligen inte kvar för uthyrning efter sommaren och jag måste hitta något annat. Jag har bott så himla bra och som mamma säger är jag väldigt bra på att rota mig och känna mig hemma där jag är. Nackdelen med det är att uppbrott tar ganska hårt på mig. Jag är övertygad att det löser dig och kommer bli bra. Men det känns svinjobbigt just nu, eftersom jag inser hur bra jag har det, hur mycket jag kommer sakna det och att det är en stress och ett problem hjärnan hela tiden kommer grunna på. Det svåra nu är att jag vill lösa det så fort som möjlighet, men samtidigt ha lite is i magen för att hitta något där jag verkligen trivs...Balansgång. 
Fotograf Emelie Langer
#1 - Linnéa Green

Mitt tips är att lägga ut en profil/annons på blocket att du söker bostad. Så hittade jag min källarlägenhet då de privata hyresvärdarna oftast vill "välja själva" vem som skall flytta in. Håller tummarna att det löser sig bra, för det kommer lösa sig. kram

Svar: Tack för tipset, och peppen <3 Kram!
Amanda