Amanda

Dalabesök livar upp det gråa Karlstad
Andra helgen på raken får jag finbeök från Dalarna, nu på tur är min extra mamma Karin. Som tyvärr har fått uppleva ett grått Karlstad, men det gör att det blir ännu mysigare att kliva in i värmen!
Vilket vi har utnyttjat idag genom att gå på överraskande många loppisar och secondhandaffärer, där jag faktiskt fyndade ett par klackar till sommaren! Sen fortsatte vi för lyx-brunch på Wermlandsmuseet innan vi avslutade på Lars Lerins museum. Första gången jag var där och hans tavlor lämnade mig mållös. Att det går att fånga ljus och känsla så med akvarell, helt otroligt. Jag ville helst få plocka med varenda en med mig hem...som tur var fick man ett fint infoblad där det fanns med en liten fjällräv, den pryder nu väggen brevid min säng.
Ikväll är jag en bedrövlig värd och låter Karin sitta hemma i soffan medans jag drar ut med tjejorna, krock i schemat så att säga.