Amanda

Iris | Linus Calles
 
Får jag lov att presentera Iris. Linus senaste lampa som han skrev så här om; 
"Det har varit ett väldigt roligt och utmanande projekt på många sätt! Jag har tex laminerat för första gången, vilket tog sin lilla tid innan jag fick till det. Att svarva insidan på skärmen var också rätt läskigt då jag ibland behövde ha hela underarmen inne i ämnet! Inspiration till projektet har jag tagit från strålkastare, såna stående som kan finnas på teatrar. Den är gjord i mahogny och björk, och är döpt till Iris."
Jag är imponerad av så många aspekter på den här lampan att jag har svårt att lyfta fram mina favorit egenskaper. Som att den har en tygnd och tydlig profil, med en lekfullhet från kombinationen av trämaterial vilket gör att den direkt frångar blicken, eller det fascinerande hantverket in i de minsta detaljerna. Linus skicklighet når inga gränser.