Amanda

Kokosfanatiker
Jag har alltid varit ett fan av kokos, nötter i allmänhet är ju så gott. Men även kokos "doften" faller jag gång på gång för. Vilket nu kan ha gått lite till överdrift, jag använder kokos/kokosprodukter jämt! 
- Kokosflingor i eller på gröten, mumma. 
- Kokosflingor istället för ströbröd när jag bakar kladdkaka, saftigare och ger mer smak. 
- Kokosmjölk i grytor! 
- Tunnare kokosmjölk istället för vanlig mjölk i pannkakor, så otroligt gott! 
- Steka i kokofett, den tål högre temperaturer än rapsoljan t ex. 
- Tvättar bort sminket med kokosolja, skonsamt och hehe doftar så gott. 
- Rakar benen med kokosolja, ger såååå mjuka ben. 
 
Sen har jag gärna "fejkkokosdoft" på duschtvål, mjukgörande krämer, torrschampo och hårprodukter. 
Har ni någon doft/smak ni helt snöat in på? Eller fler roliga sätt att använda kokos? 
Förlåt för användandet av ordet kokos några gånger för mycket! Nu ska jag fara till Uni för eftermiddagsföreläsning om produktionssystem.