Amanda

Min nya karriär?
MIG, TIG och Pinn - svets har vi fått laborera med idag. Jag blev överraskad över hur roligt jag tyckte det var, att koncentrera mig till hundra procent för att få till rätt hastighet och ett jämnt resultat. Pinnsvetsen var hur svår som helst, men MIG var riktigt roligt, speciellt när handledaren kallade min första kärlsvets för handboksmaterial *stolt*. TIGen var knepig men sporrade en verkligen att försöka noga eftersom det lämnade ett sånt fint resultat när man lyckades. Ja ni hör ju, jag fastnade verkligen för det här haha. 
Nya sättet att göra rent diskbänken, vinkelslip. För som ni ser är städa i verkstaden är nästan viktigare än säkerhetsföreskrifterna ;)
Dock tog det på energin och dagen fortsatte med föreläsning samt en sväng till XL-bygg, så när jag nu kom hem la jag mig nästan omgående i sängen. Där kroppen gladeligen slappnade av, men hjärnan fortfarande var aktiv vilket resulterade i att jag nu har börjat skissa på ett eget projekt för svetsning...to be continued. 
#1 - Iza Palm

Svetsa är sjukt kul! Jag har också utbildat mig inom det, dock 2013. Men ändå!

Svar: Kul att höra att fler där ute gillar det! Tillämpar du det något idag? :)
Amanda

#2 - Iza Palm

När jag gick kursen var svetsmarknaden på väg neråt, och sådär. Så jag fick inte jobb så fort, jobbade dock lite under 2014 (typ 3 månader), med TIG svets och rostfritt material. Men idag jobbar jag inte med det :(

Svar: Ah, förstår!
Amanda