Amanda

D.A.N.S
Dans på köksgolvet, dans på krogen, dans på loggolvet, dans i famnen på någon man tycker om, dans till blues, soul, popp, fioler och dancehall.
Jag älskar det. Jag älskar känslan när musiken styr mina rörelser. Känslan av att släppa taget och inte behöva tänka utan takten och tonerna tar över kroppen. Dans är för mig ett speciellt sätt att skapa, det är en kreativitet för ögonblicket, där jag måste vara helt närvarande för att skapa det och hinna uppleva det. Vilket innebär att jag njuter fullt ut eftersom det inte finns något sen. 
Tack fantatiska Emelie för dessa bilder! Redigerade av mig (provat en helt ny stil, gillarna ni det?)
I lördags bjöd Sun City Swing in till Lindy Hop och Blues till live band. Jag har inte tidigare dansat blues, men det var en go långsam dans med mycket känsla och hängde mycket på att följa varandra. Så till min förtjusning kunde jag dansa trots bristen på förkunskaper. Lindyhopen kan vända vilket humör som helst till eufori genom grym musik och en duktig förare, den är full av så mycket glädje och lekfullhet!
Idag har jag hämtat ut en ny liten vän på posten! En spontanköpt (önskat mig ett år men ej kunnat bestämma mig för vilken) Lumix GM1, wheeei! Mer om den kommer snart :)