Amanda

Vad val ger plats för
Överallt händer det saker, finns det möjligheter och inträffar mysiga stunder. Jag brottas ofta med att jag inte kan vara överallt, utan att mina val resulterar i att jag väljer bort något annat. Det stjäl energi och fokus från det jag faktiskt har valt att göra och är därför något jag väldigt gärna skulle få bukt med. Men samtidigt inser jag att det är en känsla som alltid kommer följa med mig och det jag kan ändra är hur jag reagerar på den. 
 
Idag var det arbetsmöte i Källslätten, familj och vänner träffas för att arbeta, umgås och njuta av platsen. Mitt val att bo i Karlstad gör att jag största delen av året missar Dalarna, största trösten är att Källslätten finns kvar och att Slåttern, tredje helgen i juli, alltid prioriteras högst. 
Från förra årets Slåtter, jag längtar alltid dit. 

Istället för arbetsmöte har jag idag tagit fram cykeln, fyllt på luft i däcken och cyklat till skolan i regnet. Det bästa med att vara i skolan på en söndag är att hur ineffektiv man är (vilket jag var idag) så räknas varje pluggminut på en helg som extra, ej förväntat, plugg. Imorgon är det 8 timmars förväntat plugg på schemat för vi ska förhoppningsvis bli klara med utmattningsmaskinen. 
#1 - Lisa

Det här med att välja tycker jag också är svårt ibland. Känner igen känslan att jag missar något p g a mitt val. Samtidigt är det ju ett privilegium jag har att kunna välja mellan olika saker. ;-)
Lisa (Moster)

Svar: Jag det är verkligen ett privilegium! Så borde man tänka oftare :)
Amanda