Amanda

Få rum för frukost
Det finns en klump i min mage. En klump som tar upp plats så varken frukost eller djupa andetag får plats. Jag känner igen den från högstadiet, gymnasiet och innan stressiga jobb. Men de senaste åren har den inte varit där, inte utan att det funnits en tydlig orsak för nervositeten så klumpen sen är borta när orsaken är förbi. Nu är den här, utan att jag vet precis varför och det är då så svårt att veta hur jag ska få bort den. Jag skulle vilja släppa allt, gömma mig under täcket eller i skogen, komma fram igenom om obestämd tid. Så fungerar det inte, jag har en ingenjörsutbildning att avsluta och en vecka kvar på nollningen.
 
Vad gör jag då, skriva känna bra, titta på och acceptera klumpen istället för att trycka ner och packa den lite hårdare. Sen tar jag en kopp te, för det är nästan som att linda in magen i ett varmt täcke.  
En soluppgång förra veckan. Denna morgonen vaknar jag till regn utanför fönstret, matchar vädret mitt humör eller kanske dras jag med i vädret?
#1 - NORRSKEN EMMA

vackert

ha en underbar måndag
kram

Svar: Tack!
Detsamma till dig! Kram
Amanda