Amanda

Marginalerna saknas och känslorna tar över
Det finns dåliga saker och det finns bra saker som inträffar. Mitt humör svänger efter dem utan att jag har någon styr på det eller trygg bas. Känslor och händelser får ta över och jag har ingen distans till dem som skulle ha kunnat ge mig insikten att jag har en valmöjlighet till hur jag vill må och reagera.
Förkylningen tynger mig och det finns inga tydliga instruktioner i en av kurserna; min värld rasar samman. Jag försöker kompensera med att planera och styra upp styrelseuppdrag, vilket självklart inte alls går då jag redan är uppstressad och har huvudvärk, allt resulterar i att jag känner mig ännu sämre och är nära på att ge upp hoppet om hela terminen. Jag flyr till skogen och den lugna miljön kring mig smittar av sig på mina känslor. Jag finner svamp och hela världen verkar åter le mot mig. Tillbaka i lägenheten är energin återfunnen och inte ens en spräckt tallrik kan rubba humöret. Idag vaknar jag till sol och allt känns toppen, jag känner mig stark och mindre förkyld. Kurserna är kul, vädret vackert och jag tar min ner till sjön för att njuta av allt det härliga. Några timmar senare störtdyker humöret, känslorna och jag, då jag av misstag raderar alla mina bilder på minneskortet. Hopplösheten smittar av sig och drar med sig andra tunga tankar.
Berg och dalbanan lär fortsätta. Min energi är inte som den brukar, jag har inte marginalen kvar som dämpar vardagen och gör att jag kan få lite distans till känslorna.
Jag får försöka fokusera på de bra stunderna och att jag kan ta mig dit även i de dåliga, skriva av mig och hoppas att den enträgna förkylningen lämnar mig. 
Hade ju gärna visat bilder från idag....men ja, radera ju allt från den senaste veckan....
 
#1 - Anonym

Håll ut, Amanda! Kram! Från din moster Lisa

Svar: <3 <3 Kram
Amanda